Template-Type: ReDIF-Paper 1.0 Author-Name: Waris, F.S. Author-Name-Last: Waris Author-Name: Mubarik, F.M. Author-Name-Last: Mubarik Author-Name: Pau, L-F. Author-Name-Last: Pau Author-Name-First: Louis-François Author-Person: ppa136 Title: Mobile Payments in the Netherlands: Adoption Bottlenecks and Opportunities, or… Throw Out Your Wallets Abstract: Het doel van dit onderzoek is het analyseren van de marktgrootte van mobiel betalen en de bijbehorende omzetbasis, alsmede de invoering van knelpunten, om inzicht te verkrijgen in de introductie en ontwikkeling van mobiele bankservices in Nederland. Het onderzoek beschrijft verscheidene aspecten van mobiel betalen/mobiel bankieren in Nederland. Onderwerpen als implementatie, wetgeving, geschatte businesscase, aanbevolen businessmodel, ontwikkelingsscenario’s, een SWOT - analyse van technische oplossingen, organisatorische knelpunten, een analyse van de redenen van succes en falen en openstaande problemen en uitdagingen komen aan de orde. Het voornaamste doel van het onderzoek is het trachten te beantwoorden van de vraag of er een markt voor mobiel betalen is in Nederland en een analyse geven van waarom mobiele bankservices niet succesvol zijn geweest in Nederland. Bovendien dient gemeld te worden dat de focus van dit verslag lag op microbetalingen, waar over het algemeen betalingen tot €10 onder verstaan worden. Creation-Date: 2006-03-17 File-URL: https://repub.eur.nl/pub/7593/ERS%202006%20012%20LIS.pdf File-Format: application/pdf Series: RePEc:ems:eureri Number: ERS-2006-012-LIS Classification-JEL: L63, L96, M Keywords: Business Models, Business modellen, Mobiel bankieren, Mobiel betalen, Mobile banking, Mobile payments, Nederland, The Netherlands Handle: RePEc:ems:eureri:7593