Studie over kennisoverdracht tussen organisaties. De laatste jaren is men steeds meer het belang van kennis voor het functioneren en besturen van organisaties gaan inzien. Hiertoe behoort het door een onderneming delen van kennis met haar cliënten (vice versa!). Op dit belangwekkende snijpunt van kennismanagement en marketing gaat Verbeke (hoogleraar sales- en accountmanagement aan de Erasmus Universiteit) nader in. Verkopen van kennis is in hoge mate het verkopen van jezelf als kenniswerker, als betrouwbaar gesprekspartner en adviseur, bijvoorbeeld advocaat, raadgevend ingenieur, accountmanager of management-consultant. Hoe gaan adviesprocessen in z'n werk? Welke kennis, vaardigheden en karaktereigenschappen spelen een rol bij het succesvol vervullen van een adviesfunctie? Hoe verwerf je aantrekkelijke opdrachten en hoe voorkom je door de mand te vallen?

, ,
Prentice Hall, New York
hdl.handle.net/1765/12683
ERIM (Electronic) Books and Chapters
Erasmus Research Institute of Management

Verbeke, W. (2005). Het verkopen van kennis : over het belang van kennishabitats, kennisbrokering en het ontwikkelen van wijsheid. ERIM (Electronic) Books and Chapters. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/12683


Additional Files
VerkopenvanKennis_2005.jpg Cover Image , 155kb