Om moraliteit in organisaties bloot te leggen, worden in dit boek causaliteiten onderzocht die boven individuen uitstijgen, namelijk discursieve praktijken. Daarbij is de context van groot belang. Het empirische onderzoek van dit boek start niet met een theoretisch raamwerk dat getoetst moet worden, maar met de context waarin managers functioneren. Meer specifiek is bestudeerd hoe managers over klanten en klantrelaties spreken. Gezien het theoretisch kader van de discours theorie, betekent dit dat bestudeerd is hoe managers met hun klanten omgaan. In hun contacten met klanten komen allerlei morele vragen automatisch naar voren. In de behandeling van anderen is een duidelijk moreel element aanwezig.

, , , , , , , , , , , , , , ,
Erasmus University Rotterdam, Rotterdam School of Management. Promotores: Prof.dr. F. Leijnse, Prof.dr. T. van Willigenburg. Other members: Dr. M.J.G. van Eeten, Prof.dr. A. Klamer, Prof.dr. C.M.B. van Riel
T. van Willigenburg (Theo)
Erasmus University Rotterdam
hdl.handle.net/1765/1038
ERIM Ph.D. Series Research in Management
Erasmus Research Institute of Management

de Graaf, G. (2003, December 12). Tractable Morality : customer discourses of bankers, veterinarians and charity workers. (No. ERIM PhD Series;EPS-2003-031-ORG). ERIM Ph.D. Series Research in Management. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/1038