1999
Naar een evolutionair raamwerk van strategie
Publication
Publication
Bedrijfskunde , Volume 71 - Issue 2 p. 52- 59
Vanuit een evolutionair perspectief bespreekt dit artikel een raamwerk voor de analyse van de strategische interactie door de tijd tussen de onderneming en haar bedrijfstakomgeving. Dit evolutionaire raamwerk van strategie incorporeert: het evolutionaire mechanisme, management’s perceptie van tijd en de synchronisatie van interne en externe selectieprocessen. Ter illustratie van het raamwerk belichten we de vraag waarom zelfs leidende, succesvolle ondernemingen uiteindelijk kunnen falen.
Additional Metadata | |
---|---|
hdl.handle.net/1765/11009 | |
ERIM Article Series (EAS) | |
Bedrijfskunde | |
Organisation | Erasmus Research Institute of Management |
Baaij, M.G, & van den Bosch, F.A.J. (1999). Naar een evolutionair raamwerk van strategie. Bedrijfskunde, 71(2), 52–59. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/11009
|