Consumenten leggen steeds vaker contact met elkaar via het Internet. Elektronische discussieforums, mededelingenborden, nieuwsgroepen, e-maillijsten, chatrooms en weblogs bieden consumenten, waar dan ook ter wereld, de mogelijkheid om hun kennis, ervaringen en meningen te delen. De populariteit van deze elektronische contacten tussen consumenten blijkt uit de grote hoeveelheid virtuele communities die georganiseerd zijn rondom consumptiegerelateerde interesses. Dit soort communities vertegenwoordigen uitgebreide netwerken van consumptiekennis en kameraadschap die invloed hebben op consumentengedrag. In dit artikel gaan we in op een aantal nieuwe inzichten ten aanzien van virtuele communities die managers, marketeers en marktonderzoekers beter in staat stellen om strategisch gebruik te maken van de vele mogelijkheden die nu nog vaak onbenut worden gelaten.

Additional Metadata
Keywords marketing research
Publisher De Vrieseborch, Haarlem
ISBN 978-90-8683-001-5
Persistent URL hdl.handle.net/1765/12489
Series ERIM (Electronic) Books and Chapters
Journal Ontwikkelingen in het marktonderzoek : jaarboek ... / MarktOnderzoekAssociatie
Citation
de Valck, K, van Bruggen, G.H, & Wierenga, B. (2006). Virtuele communities voorbij de hype: Nieuw inzichten voor managers, marketeers en marktonderzoekers. In Ontwikkelingen in het marktonderzoek : jaarboek .. / MarktOnderzoekAssociatie (pp. 27–42). De Vrieseborch, Haarlem. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/12489