1994-05-01
Effectiviteit van markting management support systemen
Publication
Publication
Tijdschrift voor Marketing , Volume 28 p. 66- 69
Verhoogt het gebruik van marketing management support systemen de kwaliteit van marketingbeslissingen? En zo ja, onder welke omstandigheden? Aan de hand van een experimenteel laboratoriumonderzoek met het simulatiespel MARKSTRATonder 80 marketing managers en 160 studenten, kan de eerste vraag positief worden beantwoord. Omstandigheden als tijdsdruk, ervaring in het nemen van marketingbeslissingen en de analytische capaciteiten van de gebruikers vormen een belangrijk aandachtspunt als het gaat om de implementatie en de kostenlbaten-afweging bij de aanschaf van een systeem.
Additional Metadata | |
---|---|
, | |
hdl.handle.net/1765/12520 | |
ERIM Article Series (EAS) | |
Tijdschrift voor Marketing | |
Organisation | Erasmus Research Institute of Management |
van Bruggen, G., Smidts, A., & Wierenga, B. (1994). Effectiviteit van markting management support systemen. Tijdschrift voor Marketing, 28, 66–69. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/12520 |