Nederland heeft een flink aantal parken voor dagrecreatie, zoals de dierentuinen, safariparken, Madurodam, Dolfinarium, Flevohof, Efteling, etc. Door het aanbieden van een aantal attracties stellen deze parken de bezoekers - tegen betaling - in staat een dag of een gedeelte van een dag op aangename wijze binnen hun poorten door te brengen. Om op kortere en op langere termijn voldoende afgestemd te zijn op de wensen en voorkeuren van de (potentiele) bezoekers dienen dit soort parken, in dit artikel aan te duiden als "recreatieparken", een marketingbeleid te voeren. Deze afstemming op de afnemers is een absolute voorwaarde voor het voortbestaan en eventuele groei van een park.

consumer behavior, marketing decision models, recreatie
hdl.handle.net/1765/12545
ERIM Article Series (EAS)
Recreatie : orgaan van de Stichting Recreatie, Contactcentrum voor Openluchtrecreatie, Vakantiebesteding en Natuurbehoud
Erasmus Research Institute of Management

Wierenga, B, & Bakker, C. (1981). Het beslissingsproces van consumenten bij het bezoeken van parken voor dagrecreatie. Recreatie : orgaan van de Stichting Recreatie, Contactcentrum voor Openluchtrecreatie, Vakantiebesteding en Natuurbehoud, 19(6), 15–22. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/12545