Studie over kennisoverdracht tussen organisaties. De laatste jaren is men steeds meer het belang van kennis voor het functioneren en besturen van organisaties gaan inzien. Hiertoe behoort het door een onderneming delen van kennis met haar cliënten (vice versa!). Op dit belangwekkende snijpunt van kennismanagement en marketing gaat Verbeke (hoogleraar sales- en accountmanagement aan de Erasmus Universiteit) nader in. Verkopen van kennis is in hoge mate het verkopen van jezelf als kenniswerker, als betrouwbaar gesprekspartner en adviseur, bijvoorbeeld advocaat, raadgevend ingenieur, accountmanager of management-consultant. Hoe gaan adviesprocessen in z'n werk? Welke kennis, vaardigheden en karaktereigenschappen spelen een rol bij het succesvol vervullen van een adviesfunctie? Hoe verwerf je aantrekkelijke opdrachten en hoe voorkom je door de mand te vallen?

Additional Metadata
Keywords kenniseconomie, kennismanagement, marketing
Publisher Prentice Hall, New York
ISBN 978-90-430-1108-2
Persistent URL hdl.handle.net/1765/12683
Series ERIM (Electronic) Books and Chapters
Citation
Verbeke, W.J.M.I. (2005). Het verkopen van kennis : over het belang van kennishabitats, kennisbrokering en het ontwikkelen van wijsheid. ERIM (Electronic) Books and Chapters. Prentice Hall, New York. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/12683


Additional Files
VerkopenvanKennis_2005.jpg Cover Image , 155kb