2002-05-09
De markt voor onderwijs
Publication
Publication
Economisch-Statistische Berichten , Volume 87 - Issue 4359 p. 33- 34
Meer marktwerking en meer vraagsturing in de onderwijssector, doen de vraag rijzen in hoeverre onderwijs met andere markten kan worden vergeleken. Om bij het begin te beginnen: onderwijs is wel goed, maar het is geen goed. Voor het onderscheid tussen goederen en diensten zijn twee criteria in gebruik. Ten eerste: kan je het, al dan niet met enige fantasie, op je tenen laten vallen? Ten tweede: kunnen productie en consumptie gescheiden plaatsvinden? Voor onderwijs moeten beide vragen ontkennend worden beantwoord, zodat het als dienst kan worden geclassificeerd.
Additional Metadata | |
---|---|
, , | |
hdl.handle.net/1765/16640 | |
Economisch-Statistische Berichten | |
Organisation | Erasmus School of Economics |
van der Lecq, S.G. (2002). De markt voor onderwijs. Economisch-Statistische Berichten, 87(4359), 33–34. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/16640
|