2002
Wat onhoudt een consument van een tv-commercial? Een kijkje in het brein met neuro-imaging technieken
Publication
Publication
Ontwikkelingen in het marktonderzoek : jaarboek ... / MarktOnderzoekAssociatie p. 145- 155
Met een nieuwe neuro-imaging techniek om de activiteit in de hersenen te meten, de zogenaamde steady-state probe topography (SSPT), kan opgespoord worden welke scènes uit een tv-commercial door consumenten goed herinnerd worden. Uit een experiment blijkt dat scènes die langer dan 1,5 seconde duren en scènes die een snelle activatie in de linkerhersenhelft veroorzaken, een week later beter herkend worden. Door het toepassen van SSPT kunnen commercials gepretest worden om de herkenning en herinnering zo hoog mogelijk te maken.
| Additional Metadata | |
|---|---|
| hdl.handle.net/1765/20516 | |
| ERIM Article Series (EAS) | |
| Ontwikkelingen in het marktonderzoek : jaarboek ... / MarktOnderzoekAssociatie | |
| Organisation | Erasmus Research Institute of Management |
|
Smidts, A. (2002). Wat onhoudt een consument van een tv-commercial? Een kijkje in het brein met neuro-imaging technieken. Ontwikkelingen in het marktonderzoek : jaarboek .. / MarktOnderzoekAssociatie, 145–155. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/20516 |
|