2012-02-01
Taalabstractie in communicatie over producten: wanneer beschrijven we een ervaring met een product concreet en wanneer abstract?
Publication
Publication
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap (print) , Volume 40 - Issue 2 p. 191- 201
Dit artikel laat zien dat er in mond-tot-mondreclame over producten een systematische vertekening optreedt in het taalgebruik. Net als in eerder onderzoek naar taalabstractie in beschrijvingen van interpersoonlijk gedrag, gebruiken mensen bij het beschrijven van productervaringen meer abstracte taal wanneer de ervaring overeenkomt met de verwachting die men vooraf heeft.
Additional Metadata | |
---|---|
, , | |
hdl.handle.net/1765/34905 | |
ERIM Article Series (EAS) | |
Tijdschrift voor Communicatiewetenschap (print) | |
Organisation | Erasmus Research Institute of Management |
Schellekens, G., Verlegh, P., & Smidts, A. (2012). Taalabstractie in communicatie over
producten: wanneer beschrijven we een
ervaring met een product concreet en
wanneer abstract?. Tijdschrift voor Communicatiewetenschap (print), 40(2), 191–201. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/34905 |