2012-09-01
Nadruk op contacttijd kan kwaliteit hulpverlening verbeteren: Hulpverlener wil mét cliënt praten, niet óver cliënt
Publication
Publication
Jeugdkennis: verdieping voor professionals , Volume 2 - Issue september p. 1- 5
In de jeugdzorg zijn enkele zorgaanbieders overgegaan tot het aansturen van hulpverleners op ‘cliëntcontacttijd’: hulpverleners moeten zo veel mogelijk werktijd besteden aan direct contact met de cliënt. Uit dertien interviews met hulpverleners en teamleiders blijkt dat sturen op cliëntcontacttijd positieve en negatieve gevolgen heeft voor de kwaliteit van de dienstverlening en voor de verhouding tussen hulpverleners en teamleiders.
Additional Metadata | |
---|---|
, , , | |
hdl.handle.net/1765/37277 | |
Jeugdkennis: verdieping voor professionals | |
Organisation | Erasmus School of Social and Behavioural Sciences |
Mascini, P., & de Gooyert, V. (2012). Nadruk op contacttijd kan kwaliteit hulpverlening verbeteren: Hulpverlener wil mét cliënt praten, niet óver cliënt. Jeugdkennis: verdieping voor professionals, 2(september), 1–5. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/37277 |