2003
De rollen van de organisatieadviseur en hun invloed op de concurrentiepositie van de cliënt
Publication
Publication
Maandblad voor accountancy en bedrijfseconomie : MAB , Volume 77 - Issue 6 p. 295- 301
Inzicht in de rollen van organisatieadviseurs bij het ontwikkelen van oplossingen voor de vraagstukken van hun cliënten is van groot belang. Eerder onderzoek legde nadruk op de rol van de organisatieadviseur als makelaar in ‘best practices’. Naast deze zogenoemde ‘exploitatierol’ onderscheidt deze bijdrage de ‘exploratierol’. Op basis van de literatuur is een conceptueel raamwerk ontwikkeld van de twee verschillende adviesrollen, hun eisen aan de organisatieadviseur en hun invloeden op de cliënten en de bedrijfstakken van de cliënten. De exploratierol van organisatieadviseurs draagt bij aan de creatie van nieuwe concurrentievoordelen voor de cliënten en bevordert op deze manier de ongelijkvormigheid van de concurrenten binnen de betreffende bedrijfstak. De exploitatierol van organisatieadviseurs leidt tot de versnelde diffusie van kennis binnen en tussen bedrijfstakken.
| Additional Metadata | |
|---|---|
| hdl.handle.net/1765/6481 | |
| ERIM Article Series (EAS) | |
| Maandblad voor accountancy en bedrijfseconomie : MAB | |
| Organisation | Erasmus Research Institute of Management |
|
Baaij, M., van den Bosch, F., & Volberda, H. (2003). De rollen van de organisatieadviseur en hun invloed op de concurrentiepositie van de cliënt. Maandblad voor accountancy en bedrijfseconomie : MAB, 77(6), 295–301. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/6481 |
|