2014
Geschiedverhalen en hun eigen dynamiek
Publication
Publication
Schoolboeken als zelfstandig genre
Kleio: the magazine for history teachers , Volume 55 - Issue 1 p. 30- 35
Geschiedverhalen voor op school zijn regelmatig langs de meetlat van de geschiedwetenschap gelegd. Zodoende bleef het specifieke karakter van schoolboeken, zoals de dynamiek van verhaal- en vertelstructuren, vaak onderbelicht.
Dit artikel laat zien hoe Engelse schoolboekauteurs in 1945 bewust afstand namen van de droge, feitelijke geschiedenis en een nieuw, ‘nuttig’ geschiedverhaal op de markt brachten.
| Additional Metadata | |
|---|---|
| hdl.handle.net/1765/79503 | |
| Kleio: the magazine for history teachers | |
| Organisation | Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC) |
|
Van der Vlies, T. (2014). Geschiedverhalen en hun eigen dynamiek: Schoolboeken als zelfstandig genre. Kleio: the magazine for history teachers, 55(1), 30–35. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/79503 |
|