In zijn recente Amsterdamse oratie getiteld Rechter en publieksopvattingen: Feit, fictie of ervaring? Over de beoordeling door de rechter van commerciële communicatie vraagt J.J.C. Kabel aandacht voor een kwestie die in brede zin door het gehele verbintenissenrecht speelt. De oratie – te verkrijgen via www.ivir.nl – gaat over vragen als: Wanneer is de gelijkenis tussen twee producten zodanig dat een consument verward raakt? Wanneer is een reclame misleidend? Wanneer laat een consument zich in de luren leggen door de commerciële communicatie en wanneer is hij op zijn hoede? Deze vragen heb ik met opzet nogal feitelijk geformuleerd, want in theorie zijn op dergelijke vragen kwantitatief toetsbare antwoorden mogelijk.

, , , , , , , , ,
hdl.handle.net/1765/8245
Tijdschrift voor Consumentenrecht en Handelspraktijken
Private Law

van Boom, W. (2005). Een gewaarschuwd mens. Tijdschrift voor Consumentenrecht en Handelspraktijken. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/8245