Nu er in verschillende sectoren op de arbeidsmarkt onvoldoende aanbod is van personeel, ijveren wervende organisaties om de gunst van de sollicitant. Soms liggen naast het aanstellingscontract de veelkleurige brochures van de lease-auto reeds op tafel. Maar wat het meest opvalt zijn de opmerkelijke kunstjes van retoriek in zowel woord als geschrift, in de hoop die gunst te winnen. Hoort dit nu eenmaal bij het hedendaagse spel van reputatiebehartiging om mensen over de streep te trekken? Of laadt een werkgever met deze tactiek van camouflagetermen en mooipraterij zekere risico's op zijn nek?
| Additional Metadata | |
|---|---|
| , , | |
| hdl.handle.net/1765/9898 | |
| Gids voor Personeelsmanagement | |
| Organisation | Erasmus School of Economics |
|
Schreiner, N. (1999). Werving wordt riskante overredingskunst. Gids voor Personeelsmanagement. Retrieved from http://hdl.handle.net/1765/9898 |
|